Veelgestelde vragen
Hebben jullie een fysieke winkel, waar ik de stoffen op voorhand kan bekijken?
Wij zijn een online winkel / webshop zonder verkooppunt, het is dus niet mogelijk om de stoffen op voorhand te komen bekijken of persoonlijk te komen kopen. Wilt u de stof eerst in het echt beoordelen, dan kan u bij ons tegen een vergoeding wel stofstaaltjes bestellen.
Hoe kan ik stofstaaltjes bestellen?
U kunt een stofstaal bestellen via de knop "koop een stofstaal", dat u onder elk product kunt vinden. Bekijk indien nodig de instructievideo: Hoe koop ik een stofstaaltje van een stof.
De prijs voor het stofstaal is vanaf € 0,50 + verzendkosten.
Na het afronden van mijn bestelling heb ik geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe weet ik of alles in orde is met mijn bestelling?
Als u geen bevestigingsmail ontvangen heeft en deze ook niet in uw spam is terecht gekomen, contacteer ons dan telefonisch op het nummer + 31 682 928 070 of via e-mail: info@takoy.nl. Samen lossen we het probleem op.
Wat als de stof die ik wens momenteel niet op voorraad is?
Bij elk product hebben we de functie "Houd mij op de hoogte" geïnstalleerd. U kan daar uw e-mailadres invullen en van zodra we de stof weer op voorraad hebben, ontvangt u automatisch een e-mail van ons.
Wat is de minimale hoeveelheid van een stof die ik kan bestellen?
De minimale lengte is 0,2 m. Voor producten die in stuks worden aangeboden, is dit 1 stuk.
In het vakje "Aantal" kan u de gewenste hoeveelheid invullen (u dient een punt te gebruiken in plaats van een komma, bijvoorbeeld 1.5) of u kan op de +/- knoppen klikken.
Hoe weet ik waar mijn bestelling zich bevindt?
Als uw bestelling vanuit ons magazijn verzonden wordt, ontvangt u van ons een e-mail met de bevestiging van de verzending en met een volgnummer / track en trace nummer van onze koerierdienst. Hiermee kan u op de website van de koerierdienst uw zending opvolgen.
Waar vind ik de factuur terug van mijn bestelde producten?
Standaard verzenden we uw factuur automatisch per e-mail na het verzenden van uw bestelling. Indien u uw factuur niet ontvangen heeft, en ook niet in uw spam terecht is gekomen, stuur ons dan een e-mail naar info@takoy.nl en wij versturen uw factuur opnieuw.
Wat moet ik doen als ik niet zeker ben van de kleur van de stof?
Elke kleur en tint van een stof kan, afhankelijk van uw beeldscherminstellingen, anders weergegeven worden op verschillende beeldschermen en afwijken van de kleur in werkelijkheid.
Indien u op voorhand de echte kleur van de stof wilt zien en beoordelen, raden we u aan om eerst stofstaaltjes te bestellen, via e-mail of als opmerking bij uw bestelling.
Moet ik mij registreren voordat ik een bestelling plaats?
U hoeft zich niet te registreren om een bestelling te plaatsen. Echter als geregistreerde klant kan u uw bestelling 70% sneller afronden, omdat u uw adres of contactgegevens niet telkens opnieuw dient in te vullen. In uw account kan u ook de status van uw bestelling controleren en uw bestelgeschiedenis bekijken.
Wat is de minimale waarde van de bestelling?
De minimale bestelwaarde is 10 € (zonder verzendkosten).
De minimale bestelwaarde geldt niet bij het samenvoegen van bestellingen of bij het aankopen van losse stofstalen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Als u een klacht over een product wilt indienen, vul dan dit klachtenformulier in (HIER is het formulier) en voeg foto's van het product toe om de klacht te verduidelijken.
Wij nemen nadien contact met u op en zoeken samen naar een oplossing.
De geclaimde producten dienen niet geknipt, mechanisch onbeschadigd, onbehandeld en niet gewassen te zijn.
Hoe kan ik producten retourneren?
Op Takoy.nl gekochte producten kunnen zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden (dit geldt enkel voor natuurlijke personen).
Als u een product wilt retourneren, vul dan dit retourformulier in (HIER is het formulier), pak het product dat u wilt retourneren zorgvuldig in en stuur het naar ons retouradres: Packeta/mySendle Crossdock ID 94389077 - www.takoy.nl, Graafstroomstraat 2, 3044AR, Rotterdamdan.
Geretourneerde producten kunnen we alleen accepteren in onbeschadigde en niet gebruikte toestand, niet gewassen en niet geknipt. Na ontvangst van de geretourneerde producten nemen we contact met u op in verband met een terugbetaling.
Wat is het verschil tussen de stoffen OSKAR en Milano?
Stoffen uit de collectie OSKAR zijn steviger en voelen dikker aan, waardoor ze beter hun vorm behouden. Ze zijn geschikt voor bijvoorbeeld sweatstof jurken met pofwmouwen.
Zoek je een boordstof die qua kleur past bij een sweatstof van de collectie OSKAR ? Kijk dan bij de boordstof uit de collectie OSKAR en zoek hetzelfde kleurnummer op. Zo ben je zeker dat de kleuren identiek zijn.
Belangrijkste eigenschappen van de collectie OSKAR:
- French Terry zomer sweatstof OSKAR: 170 cm breed, samenstelling: 95% katoen, 5% elastaan
- Tricot / Jersey OSKAR: 165 cm breed, samenstelling: 93% katoen, 7 % elastaan
De Milano collectie is daarentegen zachter en elastischer. Die zachtheid zal je waarderen bij het naaien van ondergoed of onderhemden.
Wil je verschillende stoffen uit de collectie Milano met elkaar combineren? Als je dezelfde kleur zoekt, kijk dan naar de kleurnaam, deze moet identiek zijn. Let wel goed op dat de stof uit de collectie Milano komt.
In tegenstelling tot de collectie OSKAR vind je bij de collectie Milano ook stoffen met motief.
Belangrijkste eigenschappen van de collectie Milano:
- French Terry zomer sweatstof Milano: 150 cm breed, samenstelling: 95% katoen, 5% elastaan
- Tricot / Jersey Milano: 150 cm breed, samenstelling: 95% katoen, 5% elastaan
Wat betekent het symbool № bij stoffen uit de Oskar collectie?
Het symbool № is de internationale aanduiding van nummer, dus dit symbool wordt gebruikt in plaats van "nummer".
Dankzij deze cijferaanduiding kan je de exacte kleur terug vinden bij de verschillende stoffen uit de Oskar collectie. Als je dezelfde nummer kiest, dan mag je er zeker van zijn dat de stoffen met dezelfde kleurnaam ook in exact dezelfde kleur naar je opgestuurd worden.